Gāzes degvielai ir augstāks oktānskaitlis nekā benzīnam, tas ļauj pat palielināt dzinēja jaudu.
Ja gāzes iekārta noregulēta uz ekonomisku režīmu, tad maksimālās jaudas zudums ir aptuveni 2%, kas ikdienas lietošanā praktiski nav pamanāms.
Tieši otrādi – gāze palielina dzinēja resursus. Tam ir vairāki iemesli: gāze nesatur metālu noārdīšanās katalizatorus, neveido piededžus uz svecēm un cilindru sieniņām, tā sadeg plūdeni, bez detonācijas, vienmērīgi un līdz galam. Tas viss samazina izdevumus, kuri nepieciešami dzinēja tehniskajai apkopei, un palielina dzinēja resursus.
Vairumā gadījumu jūs nespēsiet atšķirt auto, kam tiek izmantota gāze, no tāda, kuram tiek izmantots benzīns. Uzpildes vārsts var atrasties benzīna tvertnes atveres lūciņā. Bet modernos gāzes balonus var izvietot, piemēram, rezerves riepai paredzētajā nodalījumā vai zem auto grīdas.
Tas bija aktuāli pirms 20 gadiem. Mūsdienīgās gāzes iekārtas ir pilnīgi hermētiskas un nepieļauj gāzes smaku ne auto salonā, ne ārpus tā.
Eiropā jau ir vairāk kā 20 000 gāzes uzpildes staciju. Latvijā gāzes degvielu var atrast vairāk kā 160 degvielas uzpildes stacijās, to skaits nemitīgi pieaug.
Vairumā gadījumu gāzes degviela pieejama tajās pašās uzpildes stacijās, kurās tiek tirgots benzīns.
Šobrīd autopārvadātāji piedāvā automobiļus, kuri darbojas ar gāzes degvielu jau kopš to ražošanas brīža.
To vidū ir Volkswagen, Ford, Citroen, Peugeot, Opel, Subaru, Nissan, Volvo un citi.
Gāzes iekārtu var uzstādīt arī līzingā
ar 0% pirmo iemaksu